Захист споживача

В даному огляді ми дамо раду, як покупець має право повернути товар в магазин за статтею Закону захисту прав споживачів.

Це стосується розділу товарів побутової техніки, фільтри для води, електроінструменти .......

Багато покупців плутають статті про сервісне обслуговування товару та гарантійний ремонт товару, але слід звернути увагу, що це різні статті.

Стаття 9 дозволяє обміняти або повернути товар протягом 14 днів у разі:

В даному огляді ми дамо раду, як покупець має право повернути товар в магазин за статтею Закону захисту прав споживачів.

Це стосується розділу товарів побутової техніки, фільтри для води, електроінструменти .......

Багато покупців плутають статті про сервісне обслуговування товару та гарантійний ремонт товару, але слід звернути увагу, що це різні статті.

Стаття 9 дозволяє обміняти або повернути товар протягом 14 днів у разі:

 

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він:

• якщо збережено його товарний вигляд
• не використовувався
• збережено споживчі властивості, пломби, ярлики
• наявний також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

 

Товарний вигляд

Цей пункт слід уважно роз'яснити. Багато товарів, зокрема електроніка, приходять запечатаними із заводськими плівками, і це є одним з факторів визначення "новизни" товару. Розкрита зарядка, гарнітура, будь-які проводки і батарея закриті захищеними плівками, і якщо ви раптом подумаєте повернути свої гроші - ви повинні пам'ятати, що пошкоджувати ці елементи упаковки не рекомендується!

 

Чи не використовувався

Вся електроніка поставляється з програмним забезпеченням за замовчуванням. Перевірити, використовувався пристрій чи ні - може авторизований сервісний центр або менеджер з прийому товару за допомогою простих дій. Наприклад, для мобільних телефонів допускається лише прийом і відправка сумарно до 5 SMS або 5 хвилин розмови на лічильнику викликів. Обнулити його неможливо. Для пристроїв з доступом в інтернет враховується передача даних не більше 5 MB трафіку в обидві сторони. У разі виявлення сторонніх програм, зміни в налаштуваннях, сліди використання (файли, фотографії, замітки, відеозапису) - магазин може скористатися правом відмовити клієнту як порушення цього пункту.

Пломби і ярлики і розрахункові документи

Частково цей пункт відноситься до товарного вигляду. Але якщо при поверненні ви втратили якийсь буклет, інформаційні дані, або зірвали пломбу на упаковці або товар - ситуація буде аналогічною. Розрахункові документи необхідно надавати оригінал чека та гарантійного талона для повернення коштів.

 

Що стосується аксесуарів - поверненню підлягають НЕРОЗПАКОВАНИХ аксесуари. Якщо є сліди розтину аксесуара і спроби вторинної запаковування (особливо це стосується ПЕ упаковки або блістерів) - товар повернути неможливо. Коли ж можна їх повернути? Можна відмовитися від покупки, перевіривши його перед продажем. Більш детально вивчіть свої права при купівлі товару з кур'єром або ж через транспортну компанію "Нова Пошта":

 

Одержувач може оглянути товар в будь-якому випадку, так як в товарно-транспортної накладної присутня зворотна доставка. Це - умова перевірки товару на складі НОВОЇ ПОШТИ. Це не означає, що ви забрали, оплатили, пішли з офісу і вдома зрозуміли, що отримали не зовсім те. Перевірити ви маєте права, не залишаючи будівлю НОВОЇ ПОШТИ.
Як перевірити, якщо доставка здійснюється до складу ТОВ «Нова Пошта»:
Ви підходите до співробітника НОВОЇ ПОШТИ, який видає вантаж, і називаєте номер товарно-транспортної накладної. Якщо ви забули номер декларації, ви можете завжди зателефонувати і уточнити його, назвавши Ваше прізвище, ім'я, по батькові або номер мобільного телефону.
співробітник НОВОЇ ПОШТИ перевіряє наявність товару на складі і виносить його із зони складу. Ви вносите авансом вказану суму;
Потім Ви повертаєтеся в зону видачі і оглядаєте товар. Ви можете провести тестування (пробний дзвінок і т.д.). Співробітники компанії НОВОЇ ПОШТИ не дають ніяких рекомендацій щодо тестування або огляду товару. З усіх питань ви можете зв'язатися з консультантом техпідтримки (044) 383-64-37
якщо товар не подобається Вам (виявлені в результаті тестування дефекти, не підходить модель, колір і т.д.), Ви повідомляєте про це співробітнику ТОВ «Нова Пошта» та отримуєте гроші назад. В такому випадку оформляється повернення товару Відправникові.
висновок

 

Підсумовуючи ці пункти, ви можете повернути гроші, наприклад купивши товар і не розкриваючи його після упаковки продавцем, наприклад в разі якщо товар просто не знадобився або куплений помилково. Але якщо ви почали користуватися товаром, і він Вас чимось не влаштовує - це не проблема продавця, а скоріше - клієнта, і повернути гроші можна тільки перепродуючи товар як був у вжитку. Але пам'ятайте, що якщо товаром ви користуєтеся, не порушуючи статтю 9 - продавець дотримується правил гарантійного ремонту через або власний сервіс, або через авторизовані сервіс центри.

 

 

ЦИТАТА із закону щодо захисту прав споживачів

 

Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня покупки, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

(Абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними
відповідно до Закону України від 02.12.2010 р N 2741-VI)

Обмін товару належної якості провадиться якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.

 

Іншими словами - обмін або повернення товарів належної якості здійснюється за рахунок покупця протягом 14 днів з дня продажу за умови збереження товарного вигляду купленого вироби, упаковки, і наявності документів, що підтверджують факт покупки.

У разі повернення товару, обов'язково переконайтеся, що:
- товар не був у вживанні,
- з дати його придбання не пройшло більше 14 днів,
- у нього збережений товарний вигляд і не порушені споживчі властивості (не має слідів використання: подряпин, сколів, потертостей, на лічильнику телефону не більше 5 хвилин розмов, програмне забезпечення не піддавалося змінам і т. П.),
- збережені всі аксесуари, які входять в комплектацію товару, і не порушена їх упаковка * (правильне розтин картонної упаковки не є її порушенням),
- присутній вся вхідна в комплект документація,
- збережені пломби і фабричні ярлики,
- присутній заповнений гарантійний талон і товарний чек.


* Під порушенням упаковки мається на увазі - часткове або повне порушення зовнішнього вигляду упаковки, відсутність будь-яких компонентів упаковки або їх сильне, невідновні пошкодження. Дані умови не обмежують законних прав споживача, наданих йому чинним законодавством України.

Зверніть увагу, що обміну та поверненню НЕ підлягають:
- Товари в одноразовій упаковці, якщо вони були розпаковані.
- Товари, що не підлягають обміну відповідно до "Закону про захист прав споживачів": це товари для особистої гігієни і туалету (наприклад, епілятори, електробритви, машинки для стрижки волосся).
- Товари, вже експлуатувалися для приготування їжі або для термічної обробки продуктів.
- Автомобільна техніка, після установки її в автомобіль.

Якщо товар не працює обмін або повернення товару здійснюється тільки за наявності висновку авторизованого виробником сервісного центру про те, що умови експлуатації не порушені.
У такій ситуації витрати на доставку товару в сервіс центр або виклик майстра додому здійснюються самим покупцем і магазином не компенсується.

ГАРАНТІЯ ВІД ВИРОБНИКА

У нашому магазині усі товари супроводжуються офіційною гарантією виробника.
Про гарантії виробника свідчить фірмовий гарантійний талон, який заповнюється в момент передачі товару і передається покупцеві разом з товаром.
У нашому магазині весь товар має офіційну гарантію і сервісну підтримку в Україні.

Кожен товар має свій термін гарантійного обслуговування. Зазвичай він становить від кількох місяців до кількох років. Термін гарантійного обслуговування вказується в гарантійному талоні.
У разі виявлення під час експлуатації товару яких-небудь дефектів або поломок, Ви завжди можете звернутися в один з авторизованих виробником сервісних центрів і усунути несправність за рахунок виробника.

Сервісний центр може відмовити в гарантійному ремонті якщо:
- порушена збереження гарантійних пломб,
- є механічні або інші пошкодження, який виникли внаслідок умисних або необережних дій покупця або третіх осіб,
- порушені правила використання, викладені в експлуатаційних документах,
- було вироблено несанкціоноване розкриття, ремонт або змінені внутрішні комунікації та компоненти товару, змінена конструкція або схеми товару,
- неправильно заповнений гарантійний талон **,
- серійний або IMEI номер, що знаходиться в пам'яті виробу, змінений, стертий або не може бути встановлений.
Більш детальну інформацію про причини відмови в гарантійному ремонті Ви можете подивитися в гарантійному талоні вашого товару.

** Правильно заповнений гарантійний талон включає:
- модель товару,
- серійний номер,
- дату продажу,
- штамп нашого магазину.
Будь ласка, зберігайте гарантійний талон в період усього терміну експлуатації товару. У ньому Ви завжди знайдете адреси і телефони сервісних центрів.

Якщо в гарантійний період товар, який Ви купили у нас, вийшов з ладу з вини виробника і не може бути відремонтовано в авторизованому сервісному центрі, ми обміняємо товар на аналогічний або повернемо Вам гроші.
Для цього, будь ласка, надайте нам:
- товар з повною комплектацією;
- гарантійний талон;
- документ, що підтверджує оплату;
- висновок сервісного центру з відміткою про те, що товар має «істотний недолік».

 

 

ПЕРЕЛІК

товарів належної якості, що не підлягають обміну

(поверненню)

 

 Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни

 

 Непродовольчі товари:

     фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір

     корсетні товари

     парфюмерно-косметичні вироби

     пір'яно-пухові вироби

     дитячі іграшки м'які

     дитячі іграшки гумові надувні

     зубні щітки

     мундштуки

     апарати для гоління

     помазки для гоління

     розчіски, гребенці та щітки масажні

     сурдини (для духових музичних інструментів)

     скрипічні підборіддя

     рукавички

     тканини

     тюлегардинні і мереживні полотна

     килимові вироби метражні

     білизна натільна

     білизна постільна

     панчішно-шкарпеткові вироби

     товари в аерозольній упаковці

     друковані видання

     лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,

     пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні

     матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити,

     фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір,

     визначений покупцем (замовником)

     аудіо-,  відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із

записом

     вироби з натурального та штучного волосся (перуки)

     товари для немовлят (пелюшки,  соски,  пляшечки для годування

тощо)

     інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо)

     ювелірні   вироби   з   дорогоцінних  металів,  дорогоцінного

каміння,   дорогоцінного   каміння   органогенного   утворення  та

напівдорогоцінного каміння

 

( Перелік  із  змінами,  внесеними згідно з Постановами КМ N 1317

( 1317-2003-п  )  від  20.08.2003,  N  1642  (  1642-2004-п ) від

13.12.2004, N 1173 ( 1173-2005-п ) від 07.12.2005 )

 

             Міністр

     Кабінету Міністрів України                  І.ДОЦЕНКО

 

 

Повний текст за адресою (zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1023-12)

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Ім'я
E-mail
Відгук
Рейтинг